4 Maj, 2009

Imorgon har jag ett fyra timmer långt kursprov i spanska steg 4. Helt betygsavgörande och omöjligt att få godkänt på!
Att lära sig spanska är för många bland det roligaste som finns och det hade det nog varit för mig också, nu har det dock inte blivit så och efter att ha upptäckt att Julia som går steg 1 (?) har färdigheter i spanska som överglänser mina med hästlängder så ligger ju inte självförtroendet riktigt på topp.

Jag tänkte i alla fall att jag kunde göra en lista med olika saker som man kan göra under ett kursprov i spanska:

1. Sitta och smsa alla vänner och bekanta man har och beklaga sig över hur svårt provet är.
2. Föra en konversation över sms med Sanchez Garcia eller någon annan som bemästrar det spanska språket.
3. Läsa av den text man dagen innan skrivit på svenska för att sedan google translata och lägga in på mobilen.
4. Få ett bra betyg eftersom man gjort punkt 3 men sen bli anklagad för fusk för att läraren vet att man är för dålig för det betyget man fått.
5. Sitta och fundera på hur man demonstrativt ska hämnas på spanska läraren Keles genom att aldrig mer komma på en lektion, vilket man sedan upptäcker faktiskt endast straffar än själv. (+ att Keles är snäll<3)
6. Ivrigt gissa på alla frågor för att sedan tro att man kanske lyckades få g för att sedan inte få det.
7. Sitta och försöka få ögonkontakt med någon klasskamrat för att kunna göra någon fiffig gest som förklarar att man inte heller förstår någonting.
8. Fundera på att dräpa den som sitter längst fram i klassrummet och kan allt.
9. Säga att man glömt sin penna för att sen gå hem istället för att hämta den.
10. Svara korrekt på alla frågor och få mvg. (Något som jag ivrigt planerar att göra).



/El señor David Cruz (tapas)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0